Pagina afbeelding

Embedded Rail System topdown voor Uithoflijn

28-06-2017

De corebusiness van edilon)(sedra Contracting is het repareren en onderhouden van beton. Maar ook installeert het bedrijf spoorsystemen voor edilon)(sedra b.v. uit Haarlem.

Deze spoorsystemen zijn gebaseerd op het Embedded Rail System (ERS) systeem, waarbij de spoorstaven in goten worden verlijmd met behulp van een kurk-/rubberachtig materiaal, genaamd Corkelast.

Vakkennis niet beperkt tot Nederland

In technische zin zijn de verschillen tussen beton repareren en ERS installeren niet heel groot. Het installeren van ERS-systemen met onze betonreparatiespecialisten is daarmee dan ook logisch; vakkennis die niet alleen benut wordt in Nederland, maar ook ver daarbuiten.

Carbon footprint

Synergie tussen de edilon)(sedra bedrijven heeft uiteindelijk geresulteerd in het ERS topdown. Het is een gepatenteerd systeem waarbij de spoorstaaf topdown op het juiste alignement wordt afgesteld en wordt voorzien van speciale vulblokken die tevens als mal fungeren. Vervolgens wordt de betonconstructie om de spoorstaaf heen gestort. Na uitharding van het beton maakt een speciaal daartoe ontwikkelde machine vervolgens aan weerskanten van de staaf een sponning. In deze sponning wordt Corkelast aangebracht waarna er een ERS-systeem ontstaat.

Door toepassing van de topdown werkmethodiek zijn afsteltoleranties niet meer nodig en wordt de consumptie van Corkelast geminimaliseerd. Naast kostenefficiëntie wordt ook de carbon footprint omlaag gebracht.

Projectinformatie

Project: Aanbrengen 400 meter ERS-topdown
Plaats: Utrecht
Marktsegment: infrabouw
Opdrachtgever: BAM
VBR-bedrijf: edilon)(sedra Contracting
Uitvoering: 2016-medio 2017
Bijzonderheden: synergie tussen de edilon)(sedra bedrijven resulteert in nieuwe toepassingen
MVO/duurzaamheid: minimaliseren van de consumptie van Corkelast brengt de carbon footprint omlaag.

Selecteer uw VBR-betonreparatiebedrijf


<< Ga terug