Pagina afbeelding

Delft gaat ondergronds

23-10-2014

De spoorlijn in Delft wordt zeer intensief gebruikt en veroorzaakt geluidhinder en trillingen. Bovendien vormt het huidige viaduct een visuele barrière voor het monumentale Delft.
Om in deze situatie verbetering aan te brengen worden een 2,3 kilometer lange ondergrondse spoortunnel en treinstation aangelegd in combinatie met een ondergrondse parkeergarage. De capaciteit wordt vergroot van twee naar drie sporen.

In de eerste fase van dit project worden ook voorbereidingen getroffen voor de bovengrondse bouwplannen, waaronder de bouw van een nieuw stadskantoor.
De combinatie CrommeLijn (CFE, TBI en Dura Vermeer) kreeg de opdracht voor dit omvangrijke werk. VBR-lid Tebecon is ingeschakeld voor het uitvoeren van betonreparatie- en injectiewerkzaamheden.

Projectinformatie
- Project: CrommeLijn
- Plaats: Delft
- Aannemer: CrommeLijn vof
- Betonrepatiebedrijf: Tebecon
- Marktsegment: infrabouw
- Uitvoering: eerste fase 2014-2016
- Betonreparatietechnieken: handmatig repareren, injecteren, grouten
- Bijzonderheden:  de uitdaging bij deze werkzaamheden ligt vooral in het feit dat de tunnel dwars door de historische Delftse binnenstad langs diverse monumentale panden wordt aangelegd
- MVO/Duurzaamheid: Terugdringen verkeer door binnenstad en daarmee uitstoot schadelijke stoffen.

Selecteer uw VBR-betonreparatiebedrijf


<< Ga terug